Training Monteur als ambassadeur
Uw monteurs zijn specialisten. Ze weten alles over uw product en monteren (bijna) feilloos. Maar, uw servicemonteurs zijn bij de klant ook een visitekaartje van uw organisatie. U bent zich bewust van het belang van hun klantgerichtheid, de training monteur als ambassadeur.
In de ogen van de monteurs zitten er soms onmogelijke klanten tussen. Misschien hebben ze daar een punt, maar tegelijkertijd verwacht u meer van uw monteurs.
- Hoe meldt de monteur zich aan bij de klus?
- Hoe brengt hij slecht nieuws?
- Hoe kan de monteur professioneel reageren als de klant het hem ‘moeilijk’ maakt?
- Hoe laat de monteur de werkplek achter?
- Laat hij bij de oplevering aan de klant zien, wat hij gemaakt heeft en hoe het werkt?
- Welke (meer-)verkoop kansen ziet de monteur?
Speciaal hiervoor heeft Jongkind Training & Coaching de training 'Monteur als ambassadeur' ontwikkeld.
Incompany training 'Monteur als ambassadeur'
De 'Monteur als ambassadeur' is een praktische incompany training met weinig theorie en vooral veel doen en ervaren. De training maken wij voor u op maat, passend bij uw monteurs, organisatie én uw klanten.
'Monteur als ambassadeur' individueel ontwikkelen?
Wanneer u (of een collega) zich individueel, in plaats van met collega's, wil ontwikkelen op het thema 'Monteur als ambassadeur' is een 1 op 1 training of coaching een effectief alternatief.
Klanten beoordelen deze training gemiddeld met een 8,5/10
Gebaseerd op 35 beoordelingen.
lastige situaties bij klant
9/10Door situaties na te spelen krijg je een goed beeld van de situatie. Aanrader om goed inzichtelijk te krijgen hoe om te gaan met lastige situaties
R. - InstallatiebedrijfPraktijk gerichte traiining
9/10Geleerd dat ik beter naar de klant wil leren luisteren. Hele leuke en positieve feedback en ook overal wel een verbeterpunt toe te lichten. Training goed praktijk gericht.
Marc - Klein Poelhuis HengeloHeel realistisch voor monteurs
9/10Ik denk veel dingen te hebben geleerd waar ik in de toekomst profijt van ga hebben. Trainers erg goed en duidelijk en heel realistisch gespeeld. Leerzaam.
Monteur - Technisch bedrijfGezellig en professionele training
9/10Geleerd hoe ik met de klant moet omgaan en wat ik wel en niet kan zeggen. Gezellig en professioneel.
R. - GezeGesprekken samen vatten
8/10Vooral geleerd om gesprekken samen te vatten en af te sluiten. Deze training is voor monteurs zinvol om een goede omgang met de klant te hebben. Duim omhoog!
Bas - GezeInteractie
9/10Mij spreekt aan hoe de interactie tussen verschillende personen oplossingen kon bieden. Goede sfeer tijdens de training, inhoudelijk goed. Fijne dag gehad.
anoniem -Helpt conflicten te voorkomen
8/10Duidelijke uitleg, geen eenrichtingsverkeer en een goed rollenspel. Deze training helpt conflicten te voorkomen en het escaleren van discussies te beperken.
H. van Putten - Geze BeneluxGoed en duidelijk uitleg van trainers
9/10Het meeveren met de klant, de klant beter te woord kunnen staan en uitleg kunnen geven. De trainers gaven goed en duidelijk uitleg.
Tim - Watchguard SecurityGedrag en gevoel naar klant
8/10Martijn en Chris brengen dit zeer goed aan bod. Hebben onze meningen mooi in de opleiding verwoord. Ik ga gedrag en gevoel naar klant toe toepassen.
Lowie Perseyn - Watchguard Security BelgiëMonteur als ambassadeur
9/10Tijdens deze training tools gekregen voor betere sturing in een lastig gesprek. Training was leerzaam en gegeven door goede trainers.
Diet Bos - Terberg BenschopProfessionele trainers
9/10De trainers waren professioneel en weten waar ze over praten. Het oefenen in de praktijk sprak me aan, daardoor meer zelfbewust geworden tijdens gesprekken.
Niels de Hoop - TerbergEye-opener
8/10Tijdens de training monteur als ambassadeur ben ik me bewuster geworden van de fases in een gesprek. De trainers waren actief, daar heb ik veel energie uitgehaald. Eye-opener.
Geert Bruggink - Terberg BenschopNuttig
8/10Na deze training ga ik proberen wat aspecten aan te scherpen. Onder andere het onderdeel slecht nieuwsgesprek sprak me aan. De trainers weten de situaties goed neer te zetten. Het is nuttig om eens bewust na te denken waar we mee bezig zijn.
Oebele - Terberg BenschopOntevreden klant
9/10Na de deze training weet ik beter hoe ik me op kan stellen tegenover de klant, ook als het om een ontevreden klant gaat.
Jos Faay - TerbergMonteur als ambassadeur
8/10Leuke interactieve training! Heb geleerd valkuilen te ontwijken en hoe terug te koppelen naar de klant. De trainers hebben rustig uitleg gegeven en goede feedback gegeven tijdens het rollenspel.
Harm van Gijssel - TerbergOmgaan met weerstand
8/10Tijdens deze training weer wat wijzer geworden n.a.v. omgang met klanten. Het onderdeel omgaan met weerstand vond ik erg interessant. We kregen duidelijke uitleg over veel voorkomende situaties, onder andere door middel van gesimuleerde situaties met collega's en acteur. Ik raad deze training als je wil leren hoe te dealen met bepaalde situaties die voor kunnen komen met klantbezoek.
T. Kooij - EconostoLeerzaam
8/10De training was leerzaam, de trainer en acteur waren goed, duidelijk en spontaan. Veel herkenbaarheid tijdens de training, veel en vaak heb ik gedacht: dit klopt inderdaad, zo ervaar ik het ook.
Kees - Technisch bedrijfInteractieve training
8/10In deze training geleerd hoe ik nog duidelijker kan communiceren. De training was interactief en heel erg toegepast op onze situatie.
K. Breeman - EconostoMonteur als ambassadeur
9/10De manier van benadering van de training sprak me aan. Effectieve training, met een andere blik. Ik raad deze training aan, omdat hij leerzaam is.
P. de Vos - PieralisiMonteur als ambassadeur
8/10Ik raad deze training aan, omdat je beter leert omgaan t.o.v. de klant. Duidelijkheid.
P. Roijers - PieralisiMonteur als ambassadeur
8/10Kundig gegeven, focus en aandacht is “altijd” gebleven. Erg leerzaam, altijd goed om een spiegel voor gehouden te worden, zeker als daar ook advies bij gegeven wordt.
Anoniem - ServiceafdelingAndere kijk op communiceren
8/10Goed luisteren voordat ik mijn mening geef. De training is interessant om te weten hoe je makkelijker communiceert. Bedankt voor de training!
Peter V - K.E. WoerdenUitleg gedrag
8/10Bewustwording van soms niet handig gedrag. Gedrag roept een reactie op en ook omgekeerd
Gijs - Installatiebedrijf elektrotechniekMonteur als ambassadeur
8/10Goed opgezet, subtiele maar doelgerichte benadering. Ik ben me bewust geworden van een aantal neigingen die ik heb in communicatie. Trainer en acteur wisten heel goed blinde vlekken te benoemen cq zelf te laten ontdekken. Ik raad deze training aan vanwege het met respect voor de persoon benaderen van diens verbeterpunten.
J Takes - Kromwijk Elektrotechniektraining monteur als ambassadeur
8/10Ik raad deze training aan om je communicatie te verbeteren. De trainer geef ik een 9.
Antonio -Veel van geleerd
10/10Communicatie is belangrijk er valt nog veel te leren. Alle onderwerpen spreken mij aan. We hadden eigenlijk tijd te kort.
C de Kruyf - Kromwijk10/10
Ik begrijp nu beter hoe je het verschil kunt maken door beter te communiceren. De training is leuk en duidelijk gebracht.
B.E. - Rotterdams bedrijfMonteur als Ambassadeur
8/10Positief resultaat van de training Monteur als Ambassadeur. Prima uitleg en goed rollenspel.
Van D. - Pitney BowesGoede tips
8/10Het is een leuke training met veel goede tips die men in het veld kan gebruiken.
Erwin - Machinefabriek10/10
Rollenspellen met acteur waren goed, zo gaat het in het dagelijks leven ook.
Ariean - Style CNCGoede educatieve training
8/10Training waar veel punten goede handvaten zijn voor communicatie met een klant. Na een rollenspel goede uitleg en feedback.
van de Groep - Style CNCMonteur als ambassadeur
8/10Veel tips en tricks geleerd m.b.t. communicatie met klanten en hoe hier mee om te gaan. Ook als ze boos worden.
GertJan - uit Bunschoten10/10
Veel handvatten gehad om met verschillende situaties om te gaan. Duidelijke en heldere uitleg (geen droge stof). Zou het graag jaarlijks willen herhalen.
Johan - Industriele branchecomplete indruk
8/10Goede combi van uitleg door de trainer en vervolgens in praktijk brengen met acteur. Er is me meer duidelijk geworden van de indruk van de klant.
H. Nieborg - CNCHoe klanten zich uiten
8/10De hele training sprak me aan. Heel leerzaam voor in de toekomst om te gaan met klanten. Leren samen te vatten hoe klanten zich uiten.
Jelle - bedrijf in VlaanderenDeel jouw ervaring
Competenties training 'Monteur als ambassadeur'
In de training 'Monteur als ambassadeur' ontwikkelen de deelnemers onder meer de competenties:
- Aanpassingsvermogen
- Assertiviteit
- Commercieel vermogen
- Conflicthantering
- Klantgerichtheid
- Luisteren
- Mondelinge vaardigheid
- Optreden
- Overtuigingskracht
Resultaat training 'Monteur als ambassadeur'
De training 'Monteur als Ambassadeur' van Jongkind Training & Coaching wordt gemiddeld met een 8,5 gewaardeerd. Enkele reacties na afloop van de training 'Monteur als ambassadeur':
‘Ik heb wel vaker training gehad, maar daar had je niks aan’
‘In de praktijk is het altijd anders. Maar met deze acteur wordt het echt, terwijl je hier gewoon met je collega’s staat’
Uw monteurs ook zelfverzekerde ambassadeurs voor uw organisatie?
Neem contact op voor:
- Meer informatie over deze training monteur als ambassadeur
- Referenties en Resultaten van onze trainingen monteur als ambassadeur
- Offerte en Gratis advies over trainingen monteur als ambassadeur
Bekijk de andere incompany trainingen binnen het thema 'Trainingen thema Klantgerichtheid' of ga naar het totale trainingsoverzicht.