Belang van herhaling en tussenpozen bij effectief leren

Uit jarenlang onderzoek is gebleken dat effectief leren mede bestaat uit herhaling en leren met tussenpozen. Hoe dat zit, leest u in het Blogartikel Belang van herhaling bij effectief leren. Dit geldt zeker ook bij collegiale opvang.

Incompany BOT opfris- en verdiepingstraining

Het is alweer een tijdje terug dat u een BOT-training volgde. Nu heeft u de behoefte om samen met uw collega's kennis en vaardigheden op te frissen en begeleid te reflecteren op (praktijk)casuïstiek. Daarnaast wisselt u ervaringen en ‘best practices’ uit. We staan opnieuw stil bij hoe de teamleden diverse emoties opvangen en de verwerkingstaken. U oefent met communicatieve vaardigheden en het voeren van diverse BOT-gesprekken in verschillende momenten na het incident. De teamleden weten na afloop wanneer ze moeten doorverwijzen en hoe ze goed voor zichzelf blijven zorgen.

Een BOT opfris- en verdiepingstraining die echt aansluit

Om tot een programma te komen dat recht doet aan uw huidige situatie, zetten wij vooraf een schriftelijke intake in voor alle deelnemers en eventueel naar wens uitgebreid met face-to-face gesprekken met opdrachtgever en/of deelnemers. Op basis van deze intakes stellen wij het plan van aanpak op voor de BOT opfris- en verdiepingstraining. Pas na uw akkoord en eventuele wijzigingen starten we de training. Zo zorgen wij samen voor een opfristraining die écht aansluit.

Nieuwe collega's

Zijn er ondertussen nieuwe collega's bijgekomen die de eerdere BOT-training nog niet hebben gevolgd? We adviseren u graag hoe u deze collega's het beste aan laat sluiten. Afhankelijk van de leerbehoefte, het verschil tussen wat ze al beheersen en wat ze nog te ontwikkelen hebben, stellen we een passende oplossing voor. Bijvoorbeeld door voorafgaand een minitraining of een troaching (een combinatie van training én coaching ineen) in te zetten. We bespreken graag met u de mogelijkheden, neem contact op.

Resultaat 'BOT opfris- en verdiepingstraining'

Na de maatwerk BOT opfris- en verdiepingstraining zijn de leden van het BedrijfsOpvangTeam weer up to date om collega's bij aangrijpende gebeurtenissen adequaat op te vangen, o.a. volgens de ‘drie gesprekken’-methodiek. Ze leggen daarbij goed uit welke verwerkingstaken er zijn. Ze weten wanneer en naar wie ze moeten doorverwijzen.

Neem contact op voor:

Bekijk de andere trainingen binnen het thema 'Agressie en Bedrijfsopvang' of ga naar het totale trainingsoverzicht.