web analytics

Training Technicus als ambassadeur

Uw technici zijn specialisten. Ze weten (bijna) alles over onderhoud en reparatie. Maar, uw technici zijn bij de opdrachtgever ook het visitekaartje van uw organisatie. U bent zich bewust van het belang van hun klantgerichtheid. Uw technicus als ambassadeur!Training Technicus als ambassadeur Jongkind Training Coaching

In de ogen van de technicus zitten er soms onmogelijke klanten tussen. Misschien hebben ze daar een punt, maar tegelijkertijd verwacht u meer van uw technicus.

  • Hoe meldt de technicus zich aan bij de klus?
  • Hoe brengt hij slecht nieuws?
  • Hoe kan de technicus professioneel reageren als de opdrachtgever het hem ‘moeilijk’ maakt?
  • Hoe laat hij de werkplek achter?
  • Laat hij bij de oplevering aan de opdrachtgever zien wat hij gemaakt heeft en hoe het werkt?
  • Welke kansen op (meer)verkoop signaleert de technicus?

Speciaal hiervoor heeft Jongkind Training & Coaching de training 'Technicus als ambasadeur' ontwikkeld.

Incompany training 'Technicus als ambassadeur'

De 'Technicus als ambassadeur' is een praktische incompany training met weinig theorie en vooral veel doen en ervaren. De training maken wij voor u op maat, passend bij uw monteurs, organisatie én uw klanten.

Wanneer u (of een collega) zich individueel, in plaats van met collega's, wil ontwikkelen op het thema 'Technicus als ambassadeur' is een 1 op 1 training of coaching een effectief alternatief.

Competenties training 'Technicus als ambassadeur'

In de training 'Technicus als ambassadeur' ontwikkelen de deelnemers onder meer de competenties

  • Aanpassingsvermogen
  • Assertiviteit
  • Commercieel vermogen
  • Conflicthantering
  • Klantgerichtheid
  • Luisteren
  • Mondelinge vaardigheid
  • Optreden
  • Overtuigingskracht

Resultaat training 'Technicus als ambassadeur'

Enkele reacties na afloop van de training 'Technicus als ambassadeur':

‘Ik heb wel vaker training gehad, maar daar had je niks aan’

‘In de praktijk is het altijd anders. Maar met deze acteur wordt het echt, terwijl je hier gewoon met je collega’s staat’

Klanten beoordelen deze training gemiddeld met een 8,5/10
Gebaseerd op 4 beoordelingen.

Gezellig en professionele training

9/10

Geleerd hoe ik met de klant moet omgaan en wat ik wel en niet kan zeggen. Gezellig en professioneel.

- Geze

Gesprekken samen vatten

8/10

Vooral geleerd om gesprekken samen te vatten en af te sluiten. Deze training is voor monteurs zinvol om een goede omgang met de klant te hebben. Duim omhoog!

- Geze

Interactie

9/10

Mij spreekt aan hoe de interactie tussen verschillende personen oplossingen kon bieden. Goede sfeer tijdens de training, inhoudelijk goed. Fijne dag gehad.

-
↑ ervaringen inklappen

Helpt conflicten te voorkomen

8/10

Duidelijke uitleg, geen eenrichtingsverkeer en een goed rollenspel. Deze training helpt conflicten te voorkomen en het escaleren van discussies te beperken.

- Geze Benelux

Deel jouw ervaring

Uw techneuten ook zelfverzekerde ambassadeurs voor uw organisatie?

Neem contact op voor:

Bekijk de andere incompany trainingen binnen het thema 'Klantgericht' of ga naar het totale trainingsoverzicht.