Training Professioneel telefoneren
Het klinkt makkelijk en we doen het elke dag: telefoneren. In de praktijk is klantgericht telefoneren geen vanzelfsprekendheid. Daarnaast is de klant tegenwoordig veeleisend. Professioneel de klant te woord staan, maakt het verschil.
In hoeverre zijn uw medewerkers (van helpdeskmedewerker tot receptionist en van klantenservice tot administratie) zich voldoende bewust van de rol die zij spelen in de relatie met de klant? Hoe gaan ze om met langdradige of boze klanten? De ervaring leert dat medewerkers hun best doen, maar zich niet altijd bewust zijn van hoe ze overkomen en hoe ze ‘lastige’ klanten effectief kunnen opvangen. Speciaal hiervoor heeft Jongkind Training & Coaching de training 'Professioneel telefoneren' ontwikkeld.
Incompany training 'Professioneel telefoneren'
Deze incompany telefoontraining gaat in op de grote rol die uw medewerker speelt in klantgericht telefoneren en het belang daarvan. Hoe geeft de medewerker daar een positieve invulling aan? Wat zijn de telefoonetiquetten? Hoe gaat de medewerker om met lastig gedrag? Bijvoorbeeld met een klant die maar blijft praten, of die klaagt en zeurt, of gewoon onmogelijke eisen stelt.
'Professioneel telefoneren' individueel ontwikkelen?
Wanneer u (of een collega) zich individueel, in plaats van met collega's, wil ontwikkelen op het thema 'Professioneel telefoneren' is een 1 op 1 training of coaching een effectief alternatief.
Klanten beoordelen deze training gemiddeld met een 8,5/10
Gebaseerd op 15 beoordelingen.
Fijne leerzame training
10/10Door de training weet ik waar mijn valkuilen liggen. Veel geoefend met gesprekstechnieken waaronder het onderdeel omgaan met agressie. Professionele duidelijke uitleg.
Chantal - Op te vragen bij beheerderklantgerichte communicatie
8/10Door de training ben ik gaan nadenken hoe je een gesprek het beste kan voeren. Het onderdeel slecht nieuws gesprekken sprak me het meeste aan. Het geleerde kan ik toepassen in dagelijkse situaties.
Mies - TMGEen van de betere trainingen die ik heb gehad
8/10Tijdens de communicatietraining was er veel ruimte voor eigen inbreng wat het interactief maakte. Top!
Peter Z. - Opvraagbaar bijKlantgerichte communicatie
8/10Trainers hadden goede kennis en konden het goed overbrengen. Communicatie is er elke dag. Deze training komt daar bij goed van pas. Training had van mij langer mogen duren.
Lok - Hr servicedeskVan lief naar lef
8/10Het onderdeel gesprekspsychologie sprak me erg aan in deze training. Het was een eye opener.
Peter Boon - TMGBetrokken trainers
10/10Training is goed voor je persoonlijke ontwikkeling. De training van Jongkind Training & Coaching gaf mij inzicht in de volgorde van een gesprek. Trainers waren betrokken en gaven goede uitleg.
Arco Man - ServicedeskPraktische tips
8/10Tijdens training handvat om gesprekken te voeren, geoefend met rollenspel. Praktische tips gekregen.
Paul van Groen - TelegraafGesprekstraining
8/10Ik raad anderen deze training aan om inzicht te krijgen in wat jouw antwoorden kunnen bereiken.
Danielle - HR servicedeskGesprekstechnieken
8/10Hoop de geleerde gesprekstechnieken in de praktijk te kunnen brengen. Training sluit goed aan op de praktijk.
G. Zandstra - TMGOmgaan met lastig gedrag aan de telefoon
8/10Door deze training sta je extra stil bij wat je zelf goed doet en wat beter zou kunnen.
S. Verwoord - BakkersproductenPersoonlijke ontwikkeling
8/10Tijdens training omgaan met agressie en lastig gedrag aan de telefoon heb ik geleerd hoe ik op een vriendelijke manier het gesprek kan afronden.
Shaquema - Food industrieDuidelijke handvatten
10/10Duidelijke zinnen geleerd hoe je een gesprek kunt ombuigen. Goede sfeer, duidelijke handvatten, goed gericht op persoonlijke situatie.
Anne - DawnOmgaan met agressie en lastig gedrag aan de telefoon
8/10Zeer leerzaam voor Customer Service medewerkers, je leert hoe om te gaan met moeilijke klanten en vragen en de regie te houden in het gesprek. Trainer en acteur goed op elkaar ingespeeld.
Very Hes - Dawn FoodsHandvatten
8/10Ongedwongen sfeer tijdens deze training. Niet te formeel waardoor je je op je gemak voelt. Goede training.
Cynthia - Farmaceutische organisatieDuidelijk
8/10In duidelijke stappen uitleg gekregen voor het voeren van verschillende gesprekken. Goede samenwerking tussen trainer en acteur. Bedankt voor de goede en leuke training!
W.R. - Internationaal bedrijfDeel jouw ervaring
Competenties training 'Professioneel telefoneren'
In de training 'Professioneel telefoneren' ontwikkelen de deelnemers onder meer de competenties:
- Aanpassingsvermogen
- Assertiviteit
- Commercieel vermogen
- Conflicthantering
- Klantgerichtheid
- Luisteren
- Mondelinge vaardigheid
- Optreden
- Overtuigingskracht
Resultaat training 'Professioneel telefoneren'
Na de maatwerktraining 'Professioneel telefoneren' zijn uw medewerkers in staat om zelfverzekerd en met meer plezier de klant telefonisch te woord te staan. Professioneel de klant te woord staan, maakt het verschil!
Neem contact op voor:
- Meer informatie over deze training professioneel telefoneren
- Referenties en Resultaten van onze trainingen professioneel telefoneren
- Offerte en Gratis advies over trainingen professioneel telefoneren
Bekijk de andere trainingen binnen het thema 'Klantgericht' of ga naar het totale trainingsoverzicht.