web analytics

Training Klantgerichtheid

De klant is koning. Het klinkt makkelijk, maar in de praktijk voelt het soms anders. De klant is veeleisend tegenwoordig.

In hoeverre zijn uw medewerkers zich voldoende bewust van de rol die zij spelen in de relatie met de klant? Hoe gaan ze om met langdradige of boze klanten? De ervaring leert dat medewerkers hun best doen, maar zich niet altijd bewust zijn van hoe ze overkomen en hoe ze ‘lastige’ klanten effectief kunnen opvangen. Speciaal hiervoor heeft Jongkind Training & Coaching de training 'Klantgerichtheid' ontwikkeld.

Incompany training 'Klantgerichtheid'

Training Klantgerichtheid Jongkind Training CoachingDe incompany training 'Klantgerichtheid' gaat in op de grote rol die de medewerker speelt in klantgerichtheid en het belang daarvan. Hoe geeft de medewerker daar een positieve invulling aan? Hoe gaat de medewerker om met lastig gedrag? Met een klant die bijvoorbeeld maar blijft praten, of die klaagt en zeurt, of gewoon onmogelijke eisen stelt.

Wanneer u (of een collega) zich individueel, in plaats van met collega's, wil ontwikkelen op het thema 'Klantgerichtheid' is een 1 op 1 training of coaching een effectief alternatief.

Betere communicatie

8/10

Ik raad deze training aan om te leren omgaan met elkaar en op een goede manier met elkaar te communiceren. De trainer had veel aandacht voor de cursisten.

C. Dingemans - Saver

Slecht nieuws gesprek

8/10

Ik raad deze training aan, de trainer kon zich goed inleven. Ik heb richtlijnen gekregen over hoe en wat bij een slecht nieuws gesprek.

G. van Vlimmeren - Saver

Praktisch toepasbaar

9/10

Tijdens de training 'proactief handelen als frontoffice' handvatten gekregen om een gemeenschappelijk belang te creëren in een gesprek. Training sluit goed aan bij praktijksituaties, waar nodig wordt de training aangepast naar de behoefte van dat moment. Trainers waren erg enthousiast en vakinhoudelijk sterk, ze maken je bewust van je rol en handelen.

Niet ingevuld - Saver

Training voor frontoffice

9/10

Tijdens de training handvatten gekregen om een gemeenschappelijk belang te creëren in een gesprek. Het sluit goed aan bij de praktijksituaties, waar nodig wordt de training aangepast aan de behoefte. De trainers waren erg enthousiast, inhoudelijk sterk, vullen elkaar goed aan en maken je bewust van je rol.

Niet ingevuld - Saver

Training: Proactief handelen als frontoffice

8/10

Na deze training ben ik me meer bewust van mijn eigen valkuil. De interactie tussen trainer, acteur en deelnemers was goed. De trainers hebben goede mensenkennis en paste dit ook goed toe.

A. Jonker - Saver

Proactief handelen als frontoffice

8/10

Deze training heeft er voor gezorgd dat ik makkelijker een gesprek in durf te gaan. Het onderdeel omgaan met weerstand sprak me aan. Alles werd goed uitgelicht

Frank - Saver

Omgang met klanten

8/10

Tijdens deze training weer wat wijzer geworden n.a.v. omgang met klanten. Het onderdeel omgaan met weerstand vond ik erg interessant. We kregen duidelijke uitleg over veel voorkomende situaties, onder andere door middel van gesimuleerde situaties met collega's en acteur. Ik raad deze training als je wil leren hoe te dealen met bepaalde situaties die voor kunnen komen met klantbezoek.

T. Kooij - Econosto

Fijne leerzame training

10/10

Door de training weet ik wat mijn valkuilen zijn. Gevoeld om in een gesprek iemand rustig te krijgen. Trainer was erg professioneel, gaf duidelijke uitleg. Theorie en praktijk goed gecombineerd.

Chantal - Media groep

Praktische tips

8/10

Onder andere middels rollenspellen handvatten gekregen om gesprekken te voeren. Ik raad de training aan om de praktische tips.

Paul van Groen - Telegraaf Media Groep

Duidelijke training

8/10

Ik heb tijdens de training meer inzicht gekregen op mijn manier van reageren. Ik raad deze training dan ook anderen aan om inzicht te krijgen in wat jouw antwoorden kunnen bereiken.

Danielle - Hr servicedesk

Van lief naar lef

8/10

In de training van lief naar lef sprak het onderdeel gesprekstechnieken mij het meeste aan. Training sluit goed aan op de praktijk.

G. Zandstra - TMG

Omgaan met lastig gedrag aan de telefoon

8/10

Door deze training sta je extra stil bij wat je zelf goed doet en wat beter zou kunnen.

S. Verwoord - Bakkersproducten

Doelgericht

8/10

Veel tips gekregen en oefeningen gedaan die voor mij zeer bruikbaar zijn. Alle onderdelen waren doelgericht op onze specifieke situatie.

Anoniem - Media Groep

Helder

8/10

Goede en heldere uitleg. Ik weet nu hoe ik minder bot overkom en een zakelijke houding aan te nemen.

K.O. - TMG

Positieve ervaring

10/10

Prettige omgangsvormen met klanten geleerd, ook in netelige kwesties. Doordat de data van de trainingsdagen verspreid waren, kun je tussendoor het geleerde in praktijk brengen.

C. - Telegraaf

Deel jouw ervaring

Competenties training 'Klantgerichtheid'

In de training 'Klantgerichtheid' ontwikkelen de deelnemers onder meer de competenties

  • Aanpassingsvermogen
  • Assertiviteit
  • Commercieel vermogen
  • Conflicthantering
  • Klantgerichtheid
  • Luisteren
  • Mondelinge vaardigheid
  • Optreden
  • Overtuigingskracht

Resultaat training 'Klantgerichtheid'

Na de maatwerktraining 'Klantgerichtheid' zijn uw medewerkers in staat om zelfverzekerd en met plezier de klant te woord te staan. Klantgerichtheid als sport.

Neem contact op voor:

Bekijk de andere trainingen binnen het thema 'Klantgericht' of ga naar het totale trainingsoverzicht.