%PDF-1.4
%
1 0 obj
<<
/Title (TMAUitleg)
/Author (Jongkind Training & Coaching)
/Creator (Pixelmator 2.1)
/ModDate (D:20220714113825+02'00')
/Subject (Uitleg Toepassingen Talenten Motivatie Analyse)
/Keywords (Uitleg TMA Talentenanalyse Jongkind Training & Coaching; TMA; TMA wordt ingezet bij:; Selectie / ontwikkeling / beoordeling van medewerkers.; ; Assessment waardevrij benaderen Persoonlijkheid is een neutraal gegeven. Nooit positief of negatief in het algemeen.; ; ln het licht van een bepaalde functie of organisatiecultuur kunnen bepaalde talenten en persoonlijkheidskenmerken wenselijk of minder wenselijk zijn.; ; TMA meet de drijfveren \(22\) en talenten \(44\) van een kandidaat en daarmee de motivatie.; DRIJFVEREN & TALENTEN; ; Drijfveren zijn de bouwstenen van de persoonlijkheid. Ze typeren als het ware de persoonlijkheid.; ; "Drijfveren hebben een grote invloed op het gedrag, de ontwikkeling en de ontwikkelingsmogelijkheden van personen."; ; Een hoge drijfveer betekent een makkelijk ontwikkelbare competentie.; ; Er zijn 22 drijfveren die zowel in lage als hoge score uitgroeien naar een talent \(44\).; ; Een talent geeft een intrinsieke behoefte aan. Het kan zijn dat het werkelijke gedrag van een kandidaat afwijkt van een talent. Gedrag is sociaal wenselijk te manipuleren.; INZICHT; TMA geeft inzicht in:; Emotionele Balans; "Eigenwaarde, ontzag, steunbehoefte, stressbestendig & druk."; Motieven; Datgene waardoor de kandidaat gemotiveerd wordt om prestaties te leveren.; "Aanziensbehoefte, afwisseling, ambitie & uitdaging."; Sociale talenten; Hoe gedraagt de kandidaat zich in relatie tot anderen.; "Conformeren, extraversie, hulpverlenen, sociale empathie, sociabiliteit & contact."; Benvloedende talenten; Het vermogen van de kandidaat om anderen te benvloeden in de door zijn of haar gewenste richting.; "Dominantie, energie & actie, confrontatie, volharding."; Leidinggevende talenten; Adequaat beslissingen kunnen nemen en de organisatie de goede richting op sturen.; "Besluit nemen, onafhankelijk denken & handelen, verantwoording & leiderschap"; Organisatie talenten; De wijze waarop kandidaten hun werk en leven organiseren.; "Doelgerichtheid, orde & structuur, pragmatisme."; MOTIVATIE; ; De drijfveren en daaruit voortvloeiende talenten zijn belangrijke factoren die mensen aanzetten tot gedrag of juist remmen.; ; "Gedrag wordt niet alleen bepaald door ""kunnen"" \(competenties en cognitieve capaciteiten\), maar vooral ook door ""willen"" \(drijfveren en talenten\)."; ; Werkzaamheden die bij de persoonlijke drijfveren en talenten aansluiten worden veelal als motiverend ervaren.; COMPETENTIES \(53\); Met de TMA Talentenanalyse krijgt u inzicht in de ontwikkelbaarheid van 53 TMA Competenties.; EN VERDER; ; Kwaliteiten & valkuilen; ; Effectief communicatiegedrag; ; Te vermijden communicatiegedrag; ; Ideale werkomgeving en voorkeur in management; ; Leer- en ontwikkelstijl)
/Producer (Mac OS X 10.7.5 Quartz PDFContext)
/CreationDate (D:20121126122907+01'00')
/PXCViewerInfo (PDF-XChange Viewer;2.5.320.0;Feb 6 2017;09:42:30;D:20220714113825+02'00')
>>
endobj
2 0 obj
<<
/Type /Catalog
/Pages 3 0 R
/Version /1.4
/Metadata 4 0 R
>>
endobj
3 0 obj
<<
/Kids [5 0 R]
/Type /Pages
/Count 1
/MediaBox [0 0 612 792]
>>
endobj
4 0 obj
<<
/Type /Metadata
/Length 10754
/Subtype /XML
>>
stream
2012-11-26T13:29:07+02:00
2022-07-14T11:38:25+02:00
Pixelmator 2.1
Mac OS X 10.7.5 Quartz PDFContext
Uitleg TMA Talentenanalyse Jongkind Training & Coaching
TMA
TMA wordt ingezet bij:
Selectie / ontwikkeling / beoordeling van medewerkers.
• Assessment waardevrij benaderen Persoonlijkheid is een neutraal gegeven. Nooit positief of negatief in het algemeen.
• ln het licht van een bepaalde functie of organisatiecultuur kunnen bepaalde talenten en persoonlijkheidskenmerken wenselijk of minder wenselijk zijn.
• TMA meet de drijfveren (22) en talenten (44) van een kandidaat en daarmee de motivatie.
DRIJFVEREN & TALENTEN
• Drijfveren zijn de bouwstenen van de persoonlijkheid. Ze typeren als het ware de persoonlijkheid.
• Drijfveren hebben een grote invloed op het gedrag, de ontwikkeling en de ontwikkelingsmogelijkheden van personen.
• Een hoge drijfveer betekent een makkelijk ontwikkelbare competentie.
• Er zijn 22 drijfveren die zowel in lage als hoge score uitgroeien naar een talent (44).
• Een talent geeft een intrinsieke behoefte aan. Het kan zijn dat het werkelijke gedrag van een kandidaat afwijkt van een talent. Gedrag is sociaal wenselijk te manipuleren.
INZICHT
TMA geeft inzicht in:
Emotionele Balans
Eigenwaarde, ontzag, steunbehoefte, stressbestendig & druk.
Motieven
Datgene waardoor de kandidaat gemotiveerd wordt om prestaties te leveren.
Aanziensbehoefte, afwisseling, ambitie & uitdaging.
Sociale talenten
Hoe gedraagt de kandidaat zich in relatie tot anderen.
Conformeren, extraversie, hulpverlenen, sociale empathie, sociabiliteit & contact.
Beïnvloedende talenten
Het vermogen van de kandidaat om anderen te beïnvloeden in de door zijn of haar gewenste richting.
Dominantie, energie & actie, confrontatie, volharding.
Leidinggevende talenten
Adequaat beslissingen kunnen nemen en de organisatie de goede richting op sturen.
Besluit nemen, onafhankelijk denken & handelen, verantwoording & leiderschap
Organisatie talenten
De wijze waarop kandidaten hun werk en leven organiseren.
Doelgerichtheid, orde & structuur, pragmatisme.
MOTIVATIE
• De drijfveren en daaruit voortvloeiende talenten zijn belangrijke factoren die mensen aanzetten tot gedrag of juist remmen.
• Gedrag wordt niet alleen bepaald door "kunnen" (competenties en cognitieve capaciteiten), maar vooral ook door "willen" (drijfveren en talenten).
• Werkzaamheden die bij de persoonlijke drijfveren en talenten aansluiten worden veelal als motiverend ervaren.
COMPETENTIES (53)
Met de TMA Talentenanalyse krijgt u inzicht in de ontwikkelbaarheid van 53 TMA Competenties.
EN VERDER…
• Kwaliteiten & valkuilen
• Effectief communicatiegedrag
• Te vermijden communicatiegedrag
• Ideale werkomgeving en voorkeur in management
• Leer- en ontwikkelstijl
application/pdf
TMAUitleg
Uitleg Toepassingen Talenten Motivatie Analyse
Uitleg TMA Talentenanalyse Jongkind Training & Coaching
TMA
TMA wordt ingezet bij:
Selectie / ontwikkeling / beoordeling van medewerkers.
•
Assessment waardevrij benaderen Persoonlijkheid is een neutraal gegeven. Nooit positief of negatief in het algemeen.
•
ln het licht van een bepaalde functie of organisatiecultuur kunnen bepaalde talenten en persoonlijkheidskenmerken wenselijk of minder wenselijk zijn.
•
TMA meet de drijfveren (22) en talenten (44) van een kandidaat en daarmee de motivatie.
DRIJFVEREN & TALENTEN
•
Drijfveren zijn de bouwstenen van de persoonlijkheid. Ze typeren als het ware de persoonlijkheid.
•
Drijfveren hebben een grote invloed op het gedrag, de ontwikkeling en de ontwikkelingsmogelijkheden van personen.
•
Een hoge drijfveer betekent een makkelijk ontwikkelbare competentie.
•
Er zijn 22 drijfveren die zowel in lage als hoge score uitgroeien naar een talent (44).
•
Een talent geeft een intrinsieke behoefte aan. Het kan zijn dat het werkelijke gedrag van een kandidaat afwijkt van een talent. Gedrag is sociaal wenselijk te manipuleren.
INZICHT
TMA geeft inzicht in:
Emotionele Balans
Eigenwaarde, ontzag, steunbehoefte, stressbestendig & druk.
Motieven
Datgene waardoor de kandidaat gemotiveerd wordt om prestaties te leveren.
Aanziensbehoefte, afwisseling, ambitie & uitdaging.
Sociale talenten
Hoe gedraagt de kandidaat zich in relatie tot anderen.
Conformeren, extraversie, hulpverlenen, sociale empathie, sociabiliteit & contact.
Beïnvloedende talenten
Het vermogen van de kandidaat om anderen te beïnvloeden in de door zijn of haar gewenste richting.
Dominantie, energie & actie, confrontatie, volharding.
Leidinggevende talenten
Adequaat beslissingen kunnen nemen en de organisatie de goede richting op sturen.
Besluit nemen, onafhankelijk denken & handelen, verantwoording & leiderschap
Organisatie talenten
De wijze waarop kandidaten hun werk en leven organiseren.
Doelgerichtheid, orde & structuur, pragmatisme.
MOTIVATIE
•
De drijfveren en daaruit voortvloeiende talenten zijn belangrijke factoren die mensen aanzetten tot gedrag of juist remmen.
•
Gedrag wordt niet alleen bepaald door "kunnen" (competenties en cognitieve capaciteiten), maar vooral ook door "willen" (drijfveren en talenten).
•
Werkzaamheden die bij de persoonlijke drijfveren en talenten aansluiten worden veelal als motiverend ervaren.
COMPETENTIES (53)
Met de TMA Talentenanalyse krijgt u inzicht in de ontwikkelbaarheid van 53 TMA Competenties.
EN VERDER…
•
Kwaliteiten & valkuilen
•
Effectief communicatiegedrag
•
Te vermijden communicatiegedrag
•
Ideale werkomgeving en voorkeur in management
•
Leer- en ontwikkelstijl
Jongkind Training & Coaching
http://www.jongkind-training.nl
endstream
endobj
5 0 obj
<<
/Type /Page
/Annots [6 0 R 7 0 R]
/Parent 3 0 R
/Contents [8 0 R 9 0 R]
/MediaBox [0 0 3508 2480]
/Resources 10 0 R
>>
endobj
6 0 obj
<<
/A <<
/S /URI
/URI (http://www.jongkind-training.nl)
>>
/C [0 0 0]
/M (D:20220714113748+02'00')
/P 5 0 R
/NM (55d3e771-b5cd-4c16-a4b0bbce95c3bf70)
/Rect [104.338309 2259.587546 3384.926243 2455.554848]
/Border [0 0 0]
/Subtype /Link
>>
endobj
7 0 obj
<<
/C [1 0 0]
/F 4
/M (D:20220714113729+02'00')
/P 5 0 R
/T (Gebruiker)
/AP <<
/N 11 0 R
>>
/NM (20d3132a-799c-4326-bc29dae99aa7f0f4)
/Name /FromClipBoard1253820312
/Rect [119.558352 2264.347827 821.401182 2451.871456]
/Subj (Stempel)
/Type /Annot
/Subtype /Stamp
/CreationDate (D:20220614220529+02'00')
>>
endobj
8 0 obj
<<
/Filter [/FlateDecode]
/Length 71
>>
stream
x+TT(T0 BcS#Tp<ԢԂL*
R*#9WA3P%_!+ ْ
endstream
endobj
9 0 obj
<<
/Filter [/FlateDecode]
/Length 6684
>>
stream
xڵ]Kr$;)tcfuZrs*UuBT 緟#>zw9U+8s\|??jZ^KKu\=~oC#|9sz/e|?r}/LdZΞ_E7sXRY.E(Kxŷ[hq4sBd͗.[#{z/?>2^ŧd%er/YVƨ,\/<6vÿ;#T݇8Saj8߀/5~pͤ Kl04%'[
g???8\zvaI`ú17|k\v06kX/"6I=W.h#hFk`.{;cv v. /x6J2wx6 ⁞qi(H^6
s'Mx`:rmŸ߅
\n^ؘw/!/ I&n&Ӯ9FpWGJݲEH5^7jW0y̻QܕFT=r`0
Cv傗.Wm,wsF5t6}}Z+0]kAE|*bN %5S!LsY1ؿ#6@Aef9rN"ZS4$jV%ѯ8Jv>nUPTֳ}M1#(9IȎOXX6=p8ǰ28\,\o^sj~<"rR/bL|[Q@%vN1aNp)\5uWM5^!93:4L7|jb;OpĞ:ԧìBÍ@dsduw.whS-uLAR3gц
53$